Lean e управленска стратегия, която помага на бизнеса да се елиминират излишъците. Един от основните принципи и на SIT, който доразвиват като Lean принцип, е че иновациите се раждат по пътя на най-голямото съпротивление, чрез елинимиране на ключови компоненти на съществуващ продукт.

Сега си представете руло тоалетна хартия и картонената ролка в средата. Наскоро, българска компания показа как тази ролка може да се разгражда във водата на тоалетната чиния и по този начин да си спестим изхвърлянето на боклук. Което е иновация за българския пазар, но не и на Запад.

На мен повече ми допадат радикалните иновации. Какво са направили от Kimberly-Clark Scot Brand – чисто и просто – елиминирали са напълно картонената ролка в средата. Създават тоалетна хартия без ролка. Какво въздействие има това решение?

no tube for good

На година се изхвърлят над 17 билиона ролки тоалетна хартия, които са достатъчни, за да построим поне два пъти сградата на Емпайър Стейт Билдинг. Да промениш средата, като спестиш на света толкова много боклук е истинска иновация, а и собственото производство поевтинява с поне 20%. Спестявате продукцията на компонент, който не е ключов за съществуването на продукта и лесно може да се модифицира или замени.

Печелите от добрия проект за социална отговорност, от спестените финансови средства и от увеличените продажби, защото имате силен и въздействащ insight, който конкуренцията ви няма.