За събитието

МАГИСТРАТУРА ИНОВАЦИОНЕН ДИАЛОГ*

Иновейшън Стартър и Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) представят съвместна магистратура: "Иновационен диалог: бизнес, публични политики и социални иновации"*. 

Магистърската програма цели да събере в един випуск хора от бизнеса, неправителствения сектор и държавната администрация с цел популяризиране на темата публично-частни иновационни партньорства в България.

Надяваме се, той да отговори на критичната нужда от знание в областта на публично-частните иновационни партньорства и да срещне хора и екипи, които да работят по редица проекти за социална промяна и социално включване в България. 

ПРЕДИМСТВА

  • "ученене чрез правене" по практически задачи и социални, и бизнес казуси;
  • съботно-неделен график, от последната седмица на октомври 2017 г., до първата седмица на юни 2018 г.
  • модерно и приложимо знание в бизнеса и публичната сфера;
  • екип от лектори-експерти с доказан опит в изграждането на иновационни политики в България;
  • фокус върху промяната на средата и това България да стане SUPER

България става Super

Първата експериментална магистратура, която стартира през 2017-2018 година е с мотото "БЪЛГАРИЯ СТАВА SUPER", защото именно чрез иновационния диалог потенциалът на страната за иновации може да се разгърне.

ЛЕКТОРИ

Като лектори в магистратурата ще участват, както членове и експерти по иновации от екипа на Иновейшън Стартър - Красен Хинков, Леона Асланова, така и представители на публичната сфера с опит в международни организации, като д-р Анна-Мари Виламовска и д-р Милен Любенов; представители на бизнеса - д-р Ия Петкова, Маркетинг мениджър на НДК, доц. д-р Станислав Димитров, Изпълнителен директор на "Съгласие" ЕАД, Елеонора Карнаса, консултант по Дизайн мислене и др.

СЪДЪРЖАНИЕ:

  • Пълния цикъл на иновационния процес в различните типове организации: търговски дружества, неправителствен сектор и публичен сектор;
  • Култура на иновациите в различните типове организации;
  • Методи, инструменти и процеси за иновиране;
  • Финансов мениджмънт с фокус върху иновациите;
  • Управление на човешките ресурси с фокус върху иновациите;
  • Стратегически мениджмънт с фокус върху иновационна стратегия и иновационно портфолио;
  • Маркетинг и бизнес развитие на нови продукти и услуги;
  • Социални иновации чрез методите Дизайн мислене и Систематична иновация (включително Inclusive Design ("включващ дизайн", б. р. терминът е свързан с разработването на продукти и услуги за общности със специални нужди)
  • Публично-частни иновационни партньорства;
  • Публични политики;
  • Стартиране на бизнес идея и изграждане на иновационни партньорства.
  • Вижте основната литература в БИБЛИОГРАФИЯ

Преподаването е базирано на практически реални проблеми в средата в България, които имат нужда от иновиране, моделът е игрови - учене чрез правене и експериментален опит. Като магистратурата е подходяща за хора, които искат да надградят с иновации предишната си магистърска програма или за хора от бизнеса, на които им липсва, такъв тип знание.

Основната цел на преподаването ще бъде изграждането на самостоятелни умения за работа и креативна колаборация у студентите. 

Disclaimer (Ограничение на отговорността): пълното заглавие на магистърската програма, която предлагат съвместно ВУЗФ и Иновейшън Стартър е "Мениджмънт на иновационния диалог: бизнес, публични политики и социални иновации". За целите на маркетинг активностите, които Иновейшън Стартър извършва по промотиране на кампанията, се ползва кратък вариант на заглавието с варианти на текст "Иновационен диалог" или "Иновационен диалог: бизнес, публични политики и социални иновации". 

Програма

  • ЗИМЕН и ПРОЛЕТЕН СЕМЕСТЪР 2017-2018

  • Увод в иновациите: методи, инструменти, принципи

    Леона Асланова
    • Увод в иновациите и обща концепция на магистърската програма.
    • Дисциплината иновации и границите и на влияние.
    • Методологии на иновациите.
    • Защита на проект.
  • Публично-частни иновационни партньорства

    д-р Анна-Мари Виламовска
    • Традиционните видове публично частни партньорства: ключови характеристики, примери, предизвикателства.

    • Експериментално учене чрез разработване на ППП предложения за секторите на студентите, представяне и дискусия.

    • Новите видове публично частни партньорства: ключови характеристики, примери, предизвикателства.

    • Експериментално учене чрез разработване на ППП предложения за секторите на студентите, представяне и дискусия.

  • Публични политики

    д-р Милен Любенов
    • От „Politics“ към „Policy“. Защо са важни конкретните политики?
    • Роля и значение на политическите партии в процеса на формиране на публичните политики. От идеологии към конкретни политики.

    • Същност и значение на доброто управление.

    • Инклузивните политически и икономически институции за доброто управление. „Защо нациите се провалят?“ - отговорът на Робинсън и Аджемоглу.

    • Теорията за рационалния избор при формулирането на конкретни политики.

    • Стъпки в изработването на публични политики.

    • Методи и техники за анализа на публичните политики.

  • Маркетинг и бизнес развитие на нови продукти и услуги

    Красен Хинков
    • Бизнес развитие – подходът на стопанските организации.

    • Бизнес развитие – за нестопански организации.

    • Маркетинг на стопанските организации.

    • Маркетинг на нестопанските организации.

    • Устойчиво развитие.

    • Маркетинг свързан с кауза.
  • Стратегически мениджмънт на иновациите

    д-р Красимир Тодоров
    • Видове стратегии.
    • Иновационна стратегия и иновационно портфолио.
    • Управление на иновациите.
  • Финансов мениджмънт на иновациите

    доц. д-р Станислав Димитров
    • Финансов мениджмънт за стопански и нестопански организации.
  • Култура на иновации в организацията

    д-р Ия Петкова-Гурбалова
    • Култура на иновации в организацията.
    • Лидерски стилове.
  • Управление на човешки ресурси

    д-р Теодора Лазарова
    • Емоционална интелигентност.
    • Нови роли в организациите.
    • Меки умения, асертивност, креативност.
  • Дизайн мислене, Дизайн на услуги

    Елеонора Карнаса
    • Какво е дизайн на услуги?
    • Етап I: Количествено и качествено проучване на целева група; карта на емпатия; работа с персона; карта на средата.

    • Етап II: Дефиниране на проблем.

    • Етап III: Търсене на решение: генериране на идеи и селекция по различни критерии.

    • Етап IV: Прототипиране; експериментиране; идентифициране на най-рисковите хипотези; критерии за успех.

    • Service blueprint – как да използваме рамката за услуги, за да интегрираме нова услуга в организацията.

  • Социални иновации

    Елеонора Карнаса Леона Асланова
    • Социални иновации и социално предприемачество.
    • Разказване на история и изграждане на логически модел.
    • 4-степенен модел за промяна и превръщане на теорията в практика.
    • Бизнес модел.
    • Оценка и въздействие над средата.

Регистрация

Регистрация

    Кандидат

 

Проверка

Благодарим ви за интереса към съвместната магистърска програма на Иновейшън Стартър и ВУЗФ.

Може да кандидатствате и директно на сайта на ВУЗФ: http://priem.vuzf.bg/

Таксата от 3000 евро се заплаща по сметка на ВУЗФ:

Общинска Банка АД
BIC SOMBBGSF
IBAN BG45SOMB 9 130 1012 8718 01

Основание: името на участника, наименование на магистърската програма;

Организатори

Локация

ВУЗФ

ул. Гусла 1

виж на картата